Velkommen til IT-blogger.dk's forum. Du kan her læse alle tidligere indlæg, men for at skrive spørgsmål og svar, skal du oprette en gratis bruger.

SEO og domænenavne

Her kan du stille spørgsmål til webhoteller og domæner
Besvar
Brugeravatar
Forumbot

SEO og domænenavne

Indlæg af Forumbot »

Jeg har en virksomhed der sælger garn. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal oprette et domæne hvori “garn” indgår eller om jeg skal anvende mit firmanavn. Har det nogen betydning for SEO at “garn” indgår? Hvad vil du anbefale?
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført
Brugeravatar
andreas
Site Admin

Re: SEO og domænenavne

Indlæg af andreas »

Jo, det har betydning, men ikke så meget som før i tiden. Det at der indgår “garn” i navnet til din hjemmeside er bare en af måske 200 faktorer som Google anvender for at rangere din hjemmeside i søgeresultaterne. Derfor kan det være en god ide at lade ordet indgå, hvis det giver mening.

Når det er sagt, så er det stærkt overdrevet den betydning dette har for SEO. Rigtig mange hjemmesider får mange besøg, ved at vælge et helt tilfældigt ord. Se bare Amino.dk som jo bare har valgt at brande sig selv. De klarer sig fint og får mange besøg. Det at det ikke bare er et standardord, kan jo være bedre for brandingen og måske husker folk bedre din hjemmeside.

Så hvis man skal have en hjemmeside, hvor man gerne vil have folk til at huske hvad du hedder, kan det være en bedre ide at brande dit firmanavn i stedet. Hvis du derimod bare har brug for nye besøgende hele tiden, kan det være en god ide at lade “garn” indgå. Jeg gætter på det første, og derfor ville jeg vælge at brande dit firmanavn i stedet.
Andreas Andersen
IT-blogger.dk
Besvar