Velkommen til IT-blogger.dk's forum. Du kan her læse alle tidligere indlæg, men for at skrive spørgsmål og svar, skal du oprette en gratis bruger.

Peg domæne på webhotel

Her kan du stille spørgsmål til webhoteller og domæner
Besvar
Brugeravatar
Forumbot

Peg domæne på webhotel

Indlæg af Forumbot »

Jeg har et webhotel hos en udbyder der kun understøtter ét domæne til webhoteller (som jeg har brugt) – men jeg har masser af plads. Nu har jeg et andet domæne som jeg godt kunne tænke mig skulle pege over på en mappe på webhotellet, sådan så jeg udnytter pladsen bedre.

Jeg har fuld kontrol over DNS med GratisDNS og kan pege domænet over på webserverens navneserver. Men er det overhovedet muligt at få domænet til at pege på en mappe på mit webhotel, hvis ikke jeg kan oprette selve domænet på webserveren?
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført
Brugeravatar
andreas
Site Admin

Re: Peg domæne på webhotel

Indlæg af andreas »

Nej, desværre ikke. For at du kan udnytte et webhotel til flere domæner, skal du både pege DNS hen på IP adressen for serveren OG have domænet tilknyttet på serveren. Det første er ikke noget problem, men det er det andet som der er begrænsning på.
Andreas Andersen
IT-blogger.dk
Besvar