Velkommen til IT-blogger.dk's forum. Du kan her læse alle tidligere indlæg, men for at skrive spørgsmål og svar, skal du oprette en gratis bruger.

Skift til eget domæne

Her kan du stille spørgsmål til webhoteller og domæner
Besvar
Brugeravatar
Forumbot

Skift til eget domæne

Indlæg af Forumbot »

Jeg har gået og overvejet at skifte min subdomæne-wordpress-blog til mit eget .dk domæne, og ved at google lidt kom jeg ind på indlægget: https://www.it-blogger.dk/tilfoej-eget- ... -com-blog/

Hvis det ikke gør noget har jeg en række spørgsmål i forhold til at skifte, som jeg håber du vil og kan svare på 🙂

1) Hvad er budgettet? Jeg forstår ikke helt hvor meget jeg skal betale, jeg skal betale for oprettelse, dk domæne og et gebyr pr. måned, men skal jeg så også betale på wordpress?
2) Så var der en anden der foreslog mig one.com, hvad er forskellen på one.com og unoeuro?
3) Jeg forstår vejledningen til ”skift navneservere”, der står jeg af, jeg forstår ikke rigtig hvad der sker?
4) Hvad sker der med min XX.wordpress.com blog? Forsvinder den helt og så er det en ny blog med .dk? Og hvad med alle mine indlæg på den blog jeg har nu?
5) Hypotetisk set, hvis jeg lige pludselig skulle blive træt af at blogge, og ikke vil betale mere, bliver bloggen så slettet?
6) Er det en lang proces at skifte til eget domæne?
7) Og så lige et helt andet spørgsmål, kan jeg godt bare skifte mit tema uden at miste mit indhold?
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført
Brugeravatar
andreas
Site Admin

Re: Skift til eget domæne

Indlæg af andreas »

Hej Charlotte!

Her er lige nogle svar på dine spørgsmål. Har du flere spørgsmål, spørger du bare igen 🙂

1) Hvis du vælger dit eget webhotel, skal du betale en gang for oprettelse (hos Unoeuro ca. 111,88 kr.) + 1 års webhotel (111,84 kr.) + 1 års domæne (45 kr.). Dvs. for det første år skal du af med 270,43 kr. – det er altså inkl. webhotel og DK domæne det første år.
Når der er gået et år, skal du herefter betale pr. år ca. 118,88 kroner for webhotel og 45 kroner for DK-domæne.

Du skal IKKE betale for WordPress hvis du vælger dit eget webhotel – det er helt gratis.

Vælger du at bruge wordpress.com koster det 45 kroner om året for domænet og 13 dollars om året for WordPress. Her betaler du altså ikke webhotel, fordi wordpress opbevarer din hjemmeside.

For at sammenligne betaler du altså 157 kroner om året for dit eget webhotel med domæne, mens du hos WordPress.com kommer til at betale 132 kroner om året. Til gengæld er du bundet af WordPress.com – og hos Unoeuro får du også din egen e-mailadresse med dit domæne.

2) Ikke voldsomt meget, men One.com er dyrere end Unoeuro. Unoeuro er billige, stabile og du kan tilknytte alle de domæner du vil. Hos One.com kan du kun (i grundpakken) tilknytte ét domæne.
3) Hvad er du i tvivl om? Du skal kun skifte navneservere, hvis du vælger løsningen med WordPress.com. Vælger du løsningen med Unoeuro, skal du ikke skifte navneserver.
4) Ja, det gør den desværre. Det er prisen for ikke at have sit eget domæne og netop derfor anbefaler jeg ALTID dit eget domæne og webhotel, så du har kontrollen over flytningen. Dine indlæg kan du flytte over på din nye blog.
5) Ja, hvis du ikke betaler for dit webhotel og domæne slettes det.
6) Det kan det godt være. En god ide er jo at flytte indlæggene, men så skal de også slettes fra WordPress.com så du ikke får duplikate content. Man kan så f.eks. erstatte indlæggene her med et link til din nye blog. Det kan godt tage 3-6 måneder før Google indretter sig, så dine nye indlæg overtager placeringerne.
7) Ja
Andreas Andersen
IT-blogger.dk
Brugeravatar
Forumbot

Re: Skift til eget domæne

Indlæg af Forumbot »

Altså, når jeg skifter til eget domæne, så er det vel stadig den samme blog (samme udseende og indhold), bare med et nyt URL?
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført
Besvar