Velkommen til IT-blogger.dk's forum. Du kan her læse alle tidligere indlæg, men for at skrive spørgsmål og svar, skal du oprette en gratis bruger.

Print Screen

Her kan du stille spørgsmål til Windows
Besvar
Brugeravatar
Forumbot
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. mar 2018, 13:00

Print Screen

Indlæg af Forumbot »

hej andreas

Min print screen knap virker ikke længere

når jeg forsøger at bruge den sker der ikke noget

jeg kan trykke Ctrl foran, men så kommer screen dumpet blot som et dropboxlink

What to do ?
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført
Brugeravatar
andreas
Site Admin
Indlæg: 60
Tilmeldt: 16. mar 2018, 11:07

Re: Print Screen

Indlæg af andreas »

Hej Mikael!

Det lyder lidt som om du har desktopapp’en for Dropbox installeret – kan det være rigtigt?

For et stykke tid siden begyndte Dropbox at understøtte screenshots direkte til Dropbox. På den måde kan man sige at dropbox overtog din printscreen knap, så:

Hvis man trykker printscreen knappen gemmes screenshottet direkte på Dropbox. Før gemte det screenshottet i udklipsholder.
Hvis man trykker CTRL+printscreen knappen gemmes screehshottet direkte på Dropbox OG et link til dette i udklipsholderen.
Dette lyder også lidt som det du oplever. Prøv at åbne din Dropbox og tjek efter om dit screenshot ikke ligger der.

Hvis du ikke ønsker dette, kan du slå den fra i indstillingerne. I indstillingerne klikker du på “Import” og herefter fjerner du krydset i “Share screenshots using Dropbox”.
Andreas Andersen
IT-blogger.dk
Brugeravatar
Forumbot
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. mar 2018, 13:00

Re: Print Screen

Indlæg af Forumbot »

Hej Andreas 🙂
Jeg er “ramt” af det samme som herover.. Jeg kan dog ikke finde det du beskriver i Dropbox 🙁
Det skræmprint du har vedhæftet ligner slet ikke min dropbox. Er det kun i den proff udgave det er muligt?

Jeg kan via øverste højre hjørne komme ind i indstillinger. Så er der tre faneblad: Profil, konto og sikkerhed, men der er intet under nogle af disse 🙁
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført
Brugeravatar
andreas
Site Admin
Indlæg: 60
Tilmeldt: 16. mar 2018, 11:07

Re: Print Screen

Indlæg af andreas »

Hej Mikael!

Det var da mærkeligt. Nedenunder kan du se hvordan indstillingerne ser ud på min Mac (det andet var fra Windows). Det er ikke nogen pro version, bare standard app’en.

Har du ikke også sådan en importer-fane? Har du evt. en business konto hos Dropbox?
Andreas Andersen
IT-blogger.dk
Brugeravatar
Forumbot
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. mar 2018, 13:00

Re: Print Screen

Indlæg af Forumbot »

🙂 APP? Næh det her er via min PC (vista) og den gode gamle opsætning i dropbox. Så de skærmbilleder du viser, har jeg slet ikke..
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført
Brugeravatar
andreas
Site Admin
Indlæg: 60
Tilmeldt: 16. mar 2018, 11:07

Re: Print Screen

Indlæg af andreas »

Prøv at installere Dropbox app’en igen fra Dropbox.com og se om det ikke bare er fordi du har en forældet version.
Andreas Andersen
IT-blogger.dk
Brugeravatar
Forumbot
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. mar 2018, 13:00

Re: Print Screen

Indlæg af Forumbot »

Hmm.. har ikke apps på min pc (har ikke MAC)… Det kan man vist ikke..
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført
Brugeravatar
andreas
Site Admin
Indlæg: 60
Tilmeldt: 16. mar 2018, 11:07

Re: Print Screen

Indlæg af andreas »

Nej, det var egentlig også blot det lille dropbox synkroniseringsprogram du allerede har installeret, jeg tænkte du kunne geninstallere. Det kan downloades herfra:

https://www.dropbox.com/install
Andreas Andersen
IT-blogger.dk
Brugeravatar
Forumbot
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. mar 2018, 13:00

Re: Print Screen

Indlæg af Forumbot »

Udfordring klaret :)Man skal gå ned i det lille ikon på menulinien (nederst til højre), klikke én gang, så klik på tandhjulet og derefter Præfenrencer (Der står “Indstillinger” i din vejledning) og så kommer det skærmbillede frem du viser øverst 🙂

Tusind tak for din hjælp og tid 🙂
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført
Brugeravatar
andreas
Site Admin
Indlæg: 60
Tilmeldt: 16. mar 2018, 11:07

Re: Print Screen

Indlæg af andreas »

Dejligt 🙂 Det er korrekt det hedder “Præferencer” – beklager forvirringen. Jeg troede faktisk du var fundet ind i indstillingerne, siden du kunne nævne de andre faner. Men godt du fandt den.
Andreas Andersen
IT-blogger.dk
Besvar