Velkommen til IT-blogger.dk's forum. Du kan her læse alle tidligere indlæg, men for at skrive spørgsmål og svar, skal du oprette en gratis bruger.

iPhone

Her kan du stille spørgsmål til iOS
Besvar
Brugeravatar
Forumbot

iPhone

Indlæg af Forumbot » 16. mar 2018, 13:36

Hej

Har en iPhone 4, hvor jeg lige har haft en virus der lavede et pop-up vindue hver gang jeg gik på nettet.

nu har jeg taget sim-kortet ud og nu er det gået væk. Men er der mon noget virus der kan ligge på min mobil stadigvæk? Hvad kan jeg gøre?

på forhånd tak 🙂
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført

Brugeravatar
andreas
Site Admin

Re: iPhone

Indlæg af andreas » 16. mar 2018, 13:37

Hej Jana!

Hvordan ved du om det var en virus? Hvad sagde popup’en?

Der findes flere steder sådan en virus kan være placeret. Det første du kan gøre er at slette cache og cookies i Safari, det hjælper faktisk ofte. Hvis problemet stadig er der! – så kan du prøve at fjerne nogle af de seneste apps du har installeret, da det kan findes sammen med nogle af dem. Ellers kan du prøve at opdatere alle dine apps og sørge for at din iPhone er opdateret.

Nogle popups kommer også pga. de sider man besøger, som kan være inficeret. Derfor kan det sagtens være at proplemet stopper når du ikke længere besøger de hjemmesider.
Andreas Andersen
IT-blogger.dk

Besvar