Side 1 af 1

Print Screen

: 16. mar 2018, 13:50
af Forumbot
hej andreas

Min print screen knap virker ikke længere

når jeg forsøger at bruge den sker der ikke noget

jeg kan trykke Ctrl foran, men så kommer screen dumpet blot som et dropboxlink

What to do ?

Re: Print Screen

: 16. mar 2018, 13:52
af andreas
Hej Mikael!

Det lyder lidt som om du har desktopapp’en for Dropbox installeret – kan det være rigtigt?

For et stykke tid siden begyndte Dropbox at understøtte screenshots direkte til Dropbox. På den måde kan man sige at dropbox overtog din printscreen knap, så:

Hvis man trykker printscreen knappen gemmes screenshottet direkte på Dropbox. Før gemte det screenshottet i udklipsholder.
Hvis man trykker CTRL+printscreen knappen gemmes screehshottet direkte på Dropbox OG et link til dette i udklipsholderen.
Dette lyder også lidt som det du oplever. Prøv at åbne din Dropbox og tjek efter om dit screenshot ikke ligger der.

Hvis du ikke ønsker dette, kan du slå den fra i indstillingerne. I indstillingerne klikker du på “Import” og herefter fjerner du krydset i “Share screenshots using Dropbox”.

Re: Print Screen

: 16. mar 2018, 13:52
af Forumbot
Hej Andreas 🙂
Jeg er “ramt” af det samme som herover.. Jeg kan dog ikke finde det du beskriver i Dropbox 🙁
Det skræmprint du har vedhæftet ligner slet ikke min dropbox. Er det kun i den proff udgave det er muligt?

Jeg kan via øverste højre hjørne komme ind i indstillinger. Så er der tre faneblad: Profil, konto og sikkerhed, men der er intet under nogle af disse 🙁

Re: Print Screen

: 16. mar 2018, 13:52
af andreas
Hej Mikael!

Det var da mærkeligt. Nedenunder kan du se hvordan indstillingerne ser ud på min Mac (det andet var fra Windows). Det er ikke nogen pro version, bare standard app’en.

Har du ikke også sådan en importer-fane? Har du evt. en business konto hos Dropbox?

Re: Print Screen

: 16. mar 2018, 13:53
af Forumbot
🙂 APP? Næh det her er via min PC (vista) og den gode gamle opsætning i dropbox. Så de skærmbilleder du viser, har jeg slet ikke..

Re: Print Screen

: 16. mar 2018, 13:53
af andreas
Prøv at installere Dropbox app’en igen fra Dropbox.com og se om det ikke bare er fordi du har en forældet version.

Re: Print Screen

: 16. mar 2018, 13:53
af Forumbot
Hmm.. har ikke apps på min pc (har ikke MAC)… Det kan man vist ikke..

Re: Print Screen

: 16. mar 2018, 13:54
af andreas
Nej, det var egentlig også blot det lille dropbox synkroniseringsprogram du allerede har installeret, jeg tænkte du kunne geninstallere. Det kan downloades herfra:

https://www.dropbox.com/install

Re: Print Screen

: 16. mar 2018, 13:54
af Forumbot
Udfordring klaret :)Man skal gå ned i det lille ikon på menulinien (nederst til højre), klikke én gang, så klik på tandhjulet og derefter Præfenrencer (Der står “Indstillinger” i din vejledning) og så kommer det skærmbillede frem du viser øverst 🙂

Tusind tak for din hjælp og tid 🙂

Re: Print Screen

: 16. mar 2018, 13:55
af andreas
Dejligt 🙂 Det er korrekt det hedder “Præferencer” – beklager forvirringen. Jeg troede faktisk du var fundet ind i indstillingerne, siden du kunne nævne de andre faner. Men godt du fandt den.