Velkommen til IT-blogger.dk's forum. Du kan her læse alle tidligere indlæg, men for at skrive spørgsmål og svar, skal du oprette en gratis bruger.

Windows10, IE11 and Java

Her kan du stille spørgsmål til Windows
Besvar
Brugeravatar
Forumbot

Windows10, IE11 and Java

Indlæg af Forumbot »

Min nye Asus ZenBook Pro med Windows 10 vil ikke tillade Java download i IE.

Både IE11 og Google Chrome melder “501” fejl. Jeg har prøvet at afbryde Firewall uden held.
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført

Brugeravatar
andreas
Site Admin

Re: Windows10, IE11 and Java

Indlæg af andreas »

Hej Johnny!

Google Chrome har ikke understøttet Java siden version 42 (april 2015), så den får du nok ikke til at virke. Dette skyldes at Google Chrome ikke længere understøtter NPAPI, der er en teknologi der er nødvendig for at kunne køre Java.

Så siger du så at Internet Explorer 11 heller ikke understøtter Java i Windows 10, hvilket den burde? Er du sikker på det ikke er Edge du har prøvet i? Har du startet Internet Explorer manuelt op og prøvet der? Her står der lidt om hvordan du gør dette.

Alternativet er selvfølgelig også at køre Java i Firefox. Den kan du downloade her.
Andreas Andersen
IT-blogger.dk

Brugeravatar
Forumbot

Re: Windows10, IE11 and Java

Indlæg af Forumbot »

Hej Andreas.

Jeg har installeret Firefox. Når jeg vil downloade Java Version 8 Update 66 får jeg “403 Forbidden”. Jeg fandt en løsning ved at aktivere “See all Java downloads” Herfra kan jeg højreklikke og gemme filen på computeren. Herfra kan der installeres uden problemer.
Dette indlæg er automatisk overført fra det gamle forumsystem eller fra en supporthenvendelse, og forfatter og dato er dermed ikke ajourført

Besvar